Regis
Gość
|
Wysłany: Pią 1:52, 22 Gru 2006 Temat postu: Aerthia Akcion&Adventure [Megakonkurs] |
|
|
Witam!
W imieniu Ravens' Corp. chciałbym pokrótce przedstawić nasz projekt settingu opartego na systemie d20, o nazwie Aerthia. Jednocześnie mam nadzieję, że zdołam Was zachęcić do wzięcia udziału w megakonkursie RPG poprzez oddanie swego głosu na jeden (bądź więcej) setting lub podzielenia się cennymi uwagami i sugestiami odnośnie projektów.
Pomysł stworzenia setta do d20 zrodził się w naszych głowach na długo przed tym jak doszły nas wieści o Rewolucji Kreatywnej. Nie mniej jednak, prace zapewne toczyłyby się naprawdę żółwim tempem, gdyby nie ten właśnie konkurs.
Nasz projekt przewiduje stworzenie systemu o lekkiej i relatywnie plastycznej konwencji filmowo-przygodowej. W podstawowym założeniu na pierwszym planie pojawia się grupka awanturników przemierzających opuszczone ruiny i badających ślady tajemniczych kultur zepchniętych na bok przez nową cywilizację, która przeżywa właśnie swój złoty wiek pod proporcem nauki i racjonalizmu.
Tymczasem dokonania ludów z zamierzchłych czasów, uznawanych obecnie za wieki ciemne, kryją wiele zdumiewających tajemnic, które aż proszą się o rozwikłanie. Nasza drużyna ma przypominać typową filmową hałastrę. Jest miejsce na charyzmatycznego bohatera (a'la Indiana Jones), wszechwiedzącego naukowca, czy też złotoustego cwaniaczka, który zawsze może wyciągnąć resztę z tarapatów.
Prócz przemierzania wzdłuż i wszerz zapomnianych miejsc bohaterowie będą brać udział we wszelkiego rodzaju spiskach oraz sporach politycznych, rasowych, czy finansowych (jest to czas zażartej konkurencji między przedsiębiorstwami). To wszystko na tle niezwykle różnorodnych stosunków między rasami, których dokładnie opisane kultury stanowiące wspaniały smaczek gry.
Oczywiście jest to jedynie ogólny zarys naszego konceptu, celem pełniejszego jego przedstawienia zamieszczam formularz P-19 i odnośnik do pierwszej notki designerskiej, która otworzyła nam wrota Rewolucji.
[link widoczny dla zalogowanych]
1. O czym jest twoja gra?
O świecie fantasy, który szczęśliwie przetrwał do "złotych wieków", zapomniawszy o ciemnych czasach średniowiecza. Jednak relikty, mityczne budowle oraz świątynie upadłych kultów, wciąż istnieją, a tajemnice tych opuszczonych miejsc upodobali sobie śmiali poszukiwacze przygód tj. gracze.
2. Co robią postacie?
Łażą po miejscach, w których od setek nikogo nie było. Penetrują ruiny w poszukiwaniu artefaktów, przygód, chwały czy bogactw. Stawiają czoła niebezpieczeństwom i kreaturom czającym się w ciemnych zakamarkach opuszczonych twierdz.
Jeżeli zaś preferują trzymać się z dala od ruin biorą udział w spiskach, niemożliwych misjach, czy śledztwach, podejmując się nieraz trudnych i ryzykownych zadań. Jednym słowem postacie robią to co lubią najbardziej.
3. Co robią gracze (wliczając MG)?
Hmm… Dobrze się bawią?! Opisują swe działania w wartkiej, pełnej akcji i niespodziewanych zwrotów przygodzie. Stają się oni bohaterami rodem z filmu przygodowego o Indianie Jonesie.
4. W jaki sposób opisany świat wspiera to, o czym jest gra?
Nieznane grobowce, ruiny, jaskinie, o które łatwo w naszym świecie są podstawowym elementem wciągającym bohaterów w przygodę. Wielu ludzi interesuje się zawartością tych miejsc i manifestującymi się w nich mocami, lecz niekoniecznie chcą się tam ładować osobiście. Wtedy wołają na pomoc naszych mężnych poszukiwaczy przygód.
5. W jaki sposób tworzenie postaci wspiera to, o czym jest gra?
Pozwala sprecyzować czy chcemy być fajnym kolesiem z biczem, w zarąbistej koszuli i kapeluszu, uczonym naukowcem, który pragnie się ustawić dzięki swym odkryciom, czy cwaniaczkiem chcącym wyrolować dwóch poprzednich.
Typy postaci oraz system cech są tak pomyślane, by pasować do "filmowości" settingu, a przy tym zapewnić każdemu z graczy postać jedyną w swoim rodzaju.
6. Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub karze, jeśli to konieczne)?
Podążanie za przygodą, zapał w poszukiwaniach, pchanie się w niebezpieczeństwa, brawurowość, ale także zdolności aktorskie godne każdej holiłudzkiej produkcji.
7. Jaki jest system nagród/kar w grze?
Pedeki, głównie nadawane za odgrywanie postaci, pomysłowe rozwiązania i zwycięskie walki. Z naciskiem na odgrywanie w trzymającej klimat konwencji.
Do tego system cech, nabywanych głównie w trakcie samej akcji, a nie zaocznie (poprzez levelowanie).
8. Jak w twojej grze rozdzielone są możliwości narracji i odpowiedzialność?
Narracja przysługuje przede wszystkim MG. Ale by grze nadać właściwy charakter niezbędne będzie również zaangażowanie graczy. Ponadto są momenty, gdy postaci po prostu musi się udać - wtedy to gracz ma pierwszeństwo narracji.
9. Co twoja gra robi, by przyciągnąć uwagę graczy, ich udział i zaangażowanie?
Kładzie nacisk na sugestywne odgrywanie postaci, daje możliwość udziału w niezwykle filmowych, niesamowitych scenach, nie pozwala graczom nudzić się ni chwili na sesjach.
10. Jaki jest sposób rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
D20 przystosowane do nowych realiów, nowe klasy postaci, zmieniona mocno mechanika czarów oraz walki. Zmiany tyczą się głównie graczy, MG będzie dysponować pełną paletą znanych nam dobrze czarów, klas, umiejętności.
11. W jaki sposób mechanika wspomaga to, o czym jest gra?
Jest dostosowana do nowych wynalazków, zmienia nieco oblicze magii na potrzeby nowych realiów. Przewiduje niezbędne zdolności dla postaci ganiających po dziwnych miejscach.
12. Czy w twojej grze postacie się rozwijają? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Tak. Zdobywają nowe umiejętności, stają się coraz sprawniejsze. Nie bez znaczenia pozostaje wpływ kolejnych przygód w których bohaterowie opowiadają się po różnych stronach konfliktów, różnych sposobach patrzenia na świat. Nie chodzi tu, tym razem, o konflikt dobra ze złem, raczej konflikt interesów, racjonalizmu z faktem istnienia magii.
13. W jaki sposób rozwój postaci wspomaga to, o czym jest gra?
Zwiększając swoje umiejętności i sprawność, postacie mogą docierać do nowych lokacji. Doświadczenie zdobywane w kolejnych przygodach pomaga im pojąć sposób funkcjonowania świata Aerthii, co daje możliwość wprowadzania nowych wątków w przygodach.
14. Jaki efekt chcesz swoją grą wywołać u graczy?
Gracze mają się poczuć jak postacie filmu. Może się to wydawać nieco sztuczną konwencją, lecz w gruncie rzeczy pozwala zmieniać nastrój, zależnie od nastawienia graczy, od żartobliwego po najcięższe pokłady mroku.
15. Jakie elementy twojej gry zostaną dokładnie opisane? Dlaczego?
Kultura ras oraz budowa świata, w którym żyją. Prócz tego poziom technologiczny Aerthii. Oczywiście także miejsca, które zwiedzać będą bohaterowie i oni sami. Słowem tło oraz bohaterowie.
16. Jakie elementy twojej gry najbardziej cię ekscytują/interesują? Dlaczego?
Auri: głównie swobodne podejście do realizmu i postawienie na fajne, wyjątkowe postacie;
Bestya: Kontrasty międzyrasowe międzykulturowe, barwny świat, brak potrzeby nieustannego biegania bohaterów po szerokim świecie;
Regis: Akcja! Akcja! Akcja!
Thalo: technologia na poziomie rozwoju XIX w, oświeceniowe krasnale, specyficzna kultura gnomów i ginących elfów, czyli inność ras, a ponadto pewna neuroshimowa, że się tak wyrażę, tajemniczość świata.
17. Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na dają, nie mogą dać lub nie chcą?
Zmianę klimatu zależnie od potrzeb bez szkody dla możliwości systemu. Nietypowy świat. Możliwości oddziaływania graczy na narrację.
18. Czy chcesz swoją grę opublikować i w jaki sposób?
Taki właśnie jest cel naszego udziału w Megakonkursie !
19. Jaki jest twój docelowy czytelnik?
Niekoniecznie doświadczony eRPeGowiec. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Może to być dobry początek dla niedoświadczonych graczy i miejsce rozgrywki wspaniałych kampanii starych wyjadaczy. Wszyscy szukający mocnych wrażeń mile widziani!
|
|